מה זה ג'ינגל ?
ג'ינגל בהגדרתו היבשה הוא שיר קצרצר המעביר בתוכו מסר שיווקי חשוב המבוצע בצורה חלקה ומקצועית ורצוי כמובן מהנה. על מנת שהמאזין יחשוק במוצר או בשרות שאנו מציעים לו, אנו חייבים לתכנן את הג'ינגל בצורה כזו שהוא יעבור "ליד" המאזין, יגרום לו חשק ועניין מבלי להבליט יתר על המידה את המסר השיווקי החשוב שלשמו הופק הג'ינגל מלכתחילה.
הגדולה בתחום הפקת הג'ינגלים היא למצוא את האיזון העדין בין השיר/ג'ינגל עצמו לבין התוכן השיווקי שאותו אנו רוצים להעביר. ניתן לומר שבכדי להגדיר ג'ינגל כמוצלח אנו בודקים למעשה את היעילות שלו ואת הדרך שבא הוא מוגש למאזין ומעביר את המסר.
מחקרים חדשים מלמדים אותנו שג'ינגל קליט שווה הרבה מאוד לקוחות לחברה, שומר על מיתוג גבוה, חדשנות ודואג לשימור לקוחות החברה. את הנתון הזה הבינו כבר מזמן מנהלים רבים ובעלי עסקים ברחבי העולם ובעקבות כך תחום הפקת הג'ינגלים הפך משגשג בשנים האחרונות.
איכות הג'ינגל
כמו בכל תחום שיווקי, אסור להתפשר על איכות הג'ינגל ולבחור בנותן שרות ללא ניסיון או קבלות. מומלץ ביותר לבחור בחברה רצינית, צעירה, עם ראש פתוח ויצירתי השולטת בכל האספקטים של הפקת הג'ינגלים מתחילתם ועד סופם. החל מהלחן ועד להפקת השיר/ ג'ינגל במלואו. גם נושא הכתיבה השיווקית חייב להילקח בחשבון היות וזהו הבסיס הראשוני של הג'ינגל עוד לפני תחילת העבודה עליו.
לג'ינגל מקצועי צורות רבות ומגוונות
-
יש ג'ינגלים המיועדים לרדיו, במקרים אלו הפקת הג'ינגל שונה בעיקר בגלל הגבלת הזמן ואיכות המוצר המוגמר שחייב לעמוד בסטנדרטיים של סאונד והפקה מקצועיים וללא פשרות.
-
יש ג'ינגלים המיועדים לטלפונים הניידים הנקראים: צליל המתנה, צליל עסקי, פאנטון וכדומה ומטרתם העיקרית היא להחליף את צלצול החיוג בטלפון הנייד בשיר תדמיתי או בקריינות שיווקית בשילוב מוסיקת רקע.
- ישנם ג'ינגלים המורכבים בעיקר מקריינות ולהם שימושים רבים כגון: קריינות למרכזיה, קריינות לנתב שיחות, פרסומות, אינטרנט ועוד..
מי בכלל צריך ג'ינגלים כיום ?
למעשה בימינו תחום התקשורת מאוד דומיננטי ושולט בחיינו בתחומים רבים, המיתוג הקולי בא לתת פתרון שיווקי, מהיר וזול יחסית לכל עסק גדול או קטן.
ניתן לבנות ג'ינגל לכל תחום בצורה מקצועית התפורה בדיוק ללקוח ומיועדת לנישות ספציפיות, בין אם מדובר על ג'ינגל למרכזיה ובין אם מדובר על ג'ינגל לרדיו, המיתוג הקולי חייב להופיע בצורה זו או אחרת על מנת לבצע מיתוג כולל של החברה.